torsdag den 26. juni 2008

nattens drøm

Vi er i mit barndomshjem.
Jeg opdager en KÆMPE slange udenfor hoveddøren, 15-20 cm i diameter og et par m lang. I starten er den vist lidt mindre og jeg tror først at den er en stor hugorm, men den bliver altså større. Den ligger på en kasse der hænger på døren (selve døren ikke der hvor postkassen plejede at hænge) i lidt over øjenhøjde. Først er jeg mest interesseret i den men bliver bange. Råber på kæresten der kommer ud og er ikke særlig bange for den/ kan først ikke finde den…den er ved at bide ham halvt bagfra/ baghovede/ nakke ser det ud til. Jeg står et par m derfra og råber, prøver at advare…han er stadig ikke specielt bange men det er jeg.

En ældre dame, (tror det er momse) kigger også efter slangen der nu er væk…hun stikker hoved/hænder meget tæt på, måske ind i et hul i huset…jeg bliver bange for at hun skal blive bidt, hun kan ikke klare det så godt pga. sin alder. Hun virker heller ikke særlig bange.

Lidt efter lidt længere oppe ad vejen ved vendepladsen har en slags slangetæmmer fået fat i slangen og er på vej væk med den. Den kommer igen et øjeblik meget tæt på mig jeg er stadig bange. Han fortæller at den er MEGET farlig, så jeg havde god grund til min angst…

4 kommentarer:

Som mig sagde ...

Skal I til at i gang med Vesterbro lejligheden nu? Eller venter I til efter fødslen? (ikke lige specielt en kommentar til denne post)

Alphafeen sagde ...

Nej tror vi venter til efter fødslen...orker ikke rigtigt nu(det gør jeg jo nok heller ikke efter) det er lidt uoverskueligt!!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Alphafeen !

Havde også for efterhånden en del år siden en del drømme om slanger, også ubehagelige drømme....de forsvandt efter en 3-4 stykker...det var en periode, hvor jeg dyrked en del yoga og meditation, at den første dukkede op..læste i den period en del om slangen som symbol...og husker mest at jeg blev enig med mig selv om at det handlede om forandring...og behov for forandring men også angsten for det på samme tid...men husker dem som en kropslig fornemmelse..også lidt nu, hvor jeg læser dit indlæg....husker også en af drømmene, hvor jeg hopper på en flyvende måde mellem en masse slanger på en eng..en af de mindre angstfyldte...den værste var en drøm(mareridt), hvor jeg vågnede midt om natten og følte en fed slange langs min rygrad og var bange for at den skulle bide mig i nakken..måtte virkelig tænkke intenst at det var en drøm for det var en temmelig kropslig oplevelse og lidt svær at mane væk....
læste også en del om kundalinikraft i den periode fordi jeg var meget optaget af yoga og meditation og nysgerrig på hvad det drejede sig om det hele...

Anonym sagde ...

har engang hørt om en helt tydelig sammenhæng mellem graviditet og slange drømmeri!