mandag den 29. september 2008

Kampen om Fjords navn!

Så er det nu...Fjords ansøgning om navn skal altså laves så mit lille barn kan blive døbt og få sit navn!

Problemet er som før skrevet at Fjord er et beskyttet efternavn og derfor SKAL der være over 25 der hedder til fornavn før man må hedde det til fornavn. Dette er der desværre en dum navnelov der siger så hans smukke navn hænger i en tynd tråd :(

Derfor har jeg brug for JERES HJÆLP derude:
  1. Vi har selvfølgelig søgt nettet tyndt men måske lige DIN comp fandt et link til en omtale af en eller anden der hedder Fjord...
  2. Gode grunde til at Fjord er et SUPER SMUKT navn (men det er desværre de førnævnte referencer der bedst kan bruges)
  3. Brainstorm over andre lign danske navne: Ask, Storm, Birk, Pil, Sne, Sol...

HJJJJÆÆÆÆLP...min ammehjerne kan ikke alene ;)

18 kommentarer:

fasterfis sagde ...

hvor mange har i fundet ? altså der hedder fjord?

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

det eneste jeg kan komme på var min søsters litteraturprofessor i Århus, Johan Fjord Jensen, men det er nok som efternavn måske...ved ikke helt hvad man kalder der, når det sådan er mellemnavn...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hvad med jord...må man mon hedde det ?

Anonym sagde ...

Jeg kan altså blive helt arrig over sådan nogle regler. Hvem laver dem? Hvordan man 25 mennesker nogensinde komme til at hedde Fjord, når 25 mennesker først skal hedde det før man må hedde det! Det er sgu da et paradoks uden lige. Jeg har ikke lige noget oppe i ærmet på stående fod, men skal nok tænke og vende tilbage!

fasterfis sagde ...

her er en, nederst på siden.. http://www.fiduso.dk/?page=statistik&m=7 ..måske kan ik finde ud af mere ved at kontakte dem..

Anonym sagde ...

Asle og Dag (mine yndlings navne)Hasle, Ulv, Dal, Våge, Frej...

fasterfis sagde ...

og der er blomsternavne, som jo også er natur som dit viola,rose,rosa, Og dyr; lærke,vibe,bjørn,

Alphafeen sagde ...

faster F: der skulle være 5 gamle mænd

Anita: ham har flere nævnt men ja, det er jo desværre hans mellemnavn :(

Jeanette: tænk løs og vend endlig tilbage!!

Alphafeen sagde ...

Kristin: super...tak!

Faster F: ...har fluks skrevet til dem

Anonym sagde ...

Hej Christina. Jeg har fundet 3 Fjord'e til dig - men kender dem ikke personligt, håber oplysningerne kan bruges, og at navnet går lige igennem :-)
Knus fra Hanne

Fjord Gerlach
Rughaven 27
8410 Rønde
Tlf.: 86 94 23 67

Fjord Hagde
Glentevej 12 A
7430 Ikast
Tlf.: 97 25 14 05

Fjord Riisgaard
Østerågade 3, 3. tv
9000 Aalborg
Tlf.: 98 12 18 23

Maomis sagde ...

Hvor er det altså langt ude at I ikke må kalde jeres dreng for Fjord. Det er da det han hedder!! Det er da en fjollet regl. I USA må man da kalde sine børn hvad man vil. Det er kan der selvfølgelig komme nogen ret langt ude navne ud af, men altså Fjord, det er da hverken fjollet eller til gene for drengen når han bliver større. Fjollet!

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er jer der skal bevise at der er over 25 der hedder navnet og som Jeanette så rigtigt pointere, er der jo aldrig 25 der kan komme til at hedde det hvis der først skal være 25 der hedder det før man må hedde det. Altså, jeg forstår det ikke.

Kan I ikke lave en klage eller samle underskrifter ind eller noget ...?

Anonym sagde ...

og i dk må man gerne kalde sine børn arla eller lucifer....

Hva med Bue, så kan i kalde jeres kommende datter Pil. Eller hva med cirkeline nå nej han er jo en dreng... holder selv meget af bue.

Astrid er jo et gammelt asanavn som betyder as - gudinde og trid - smuk. Min smukke gudinde datter.

Jeg krydser fingre for fjord, for det er det allermest fantastiske...
Anne

Anonym sagde ...

Jeg tænker stadig, men jeg må sgu desværre indrømme at jeg er lidt på bar bund.......

Er dog stadig slet ikke i tvivl om at det hele sgu er noget så absurt....

Hmmmmmmmm......

Anonym sagde ...

Kender dig ikke mens synes det er et interessant emne.
På Danmarks Statistik kan man se, hvormange der hedder hvad:
http://www.dst.dk/Statistik/Navne/Document.aspx?path=%2fhomedk%2fstatistik%2fnavne%2fhvormange&layout={AB08C697-2973-4A81-98AC-E038190BA8DB}
Ifølge dem er desværre kun 5, der hedder Fjord. Hvordan de så end er kommet til at hedde det?!
Held og lykke

Fjord sagde ...

Hej
Jeg hedder Fjord Trier Hansen. Mit barnebarn og hendes mand ville gerne opkalde deres søn efter mig, hans oldefar. Det var ikke muligt - han måtte gerne hedde det russiske Fjodor.

Anonym sagde ...

With haνin so muсh writtеn сontent do you eveг гun intο аny ρгoblemѕ of ρlagorіѕm οr
copyrіght infringement? My ωеbsite has a lot of
comρlеtely unique content I've either created myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any solutions to help reduce content from being stolen? I'ԁ truly aρрreciatе it.


my webѕite: hcg injections side effects

Anonym sagde ...

Hey! Would уou mind if I sharе your blog ωith my myspacе grοuρ?
Theгe's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Cheers

Feel free to visit my site; mma steroids

Unknown sagde ...

Hej Alpha Fe,
Fik du nogensinde afklaring omkring dette? Vi sidder med samme drøm omkring vores kommende søn.

Tak på forhånd for svar :)