mandag den 12. maj 2008

Rebozo og Doula


...forleden kom Hanne som skal være med til min fødsel (hun er Doula) forbi i sin frokostpause og gav min krop lidt rebozo. Rebozoen er et mexicansk tørklæde som bruges både før, efter og under fødslen...på billedet er hun igang med at løsne og afspænde mit bækken: det var super dejligt!!
Hvis nysgerrig kan du se hvad en Doula er på Hannes hjemmeside: http://www.mindoula.dk/
Helt kort sagt er en Doula en fødselshjælper, en kvinde der selv har født og som er der under hele forløbet (føder man på hospitalet er man jo som jeg der forhåbentligt føder hjemme ikke så heldig at have sin helt egen jordemoder hos sig hele tiden) Jeg satser så på den luksus at have hele 2!! :)
Hanne er ved at afslutte sin uddannelse som Douhla og vi er så med i hendes afsluttende eksamener.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lyder dejligt og spændende :O)
Du er en af dem, jeg tror får en rigtig god fødselsoplevelse!

Knus og gode tanker.

Maomis sagde ...

Hvor er du heldig at kende til sådan en fødselshjælper. Det kunne jeg godt have tænkt mig under min fødsel. Som førstegangsfødende er man jo totalt på bar bund. Der er vist ingen tvivl om at det bliver godt.

Majsen sagde ...

Nu spørger jeg af ren uvidenhed: træder denne hjælper i karakter af jordemoder? Tænker lidt på, at hvis nu der sker noget under fødsel, er du så dækket ind der?

Men spændende ser det ud. Det er alt andet lige en belastning hvordan man end vender og drejer det.

Alphafeen sagde ...

Majsen: nej...der er også en jordemoder med! Men føder man på hospi har man jo ofte mere end en jordemoder men altså een doula gennem hele forløbet (som man selv betaler)