onsdag den 14. maj 2008

Dagens forskrækkelse

Imorges chattede jeg med en gammel veninde jeg ikke har set længe der er jordemoder. Fortalte hende tilfældigt om nogle ikke særligt kraftige mensagtige smerter jeg har haft de sidste par dage plus flere plukveer. Hun syntes jeg skulle blive tjekket så jeg tog til strejketilbuddet om nødkosultation når man er i 32. uge på Hvidovre hospital. Og endte med at blive sendt til tjek på fødegangen.
Og jeg havde sgu en kraftig blærebetændelse. Men baby har det fint og fik tjekket hjertelyd to gange. Den ene jordemoder ville gerne have mig scannet for at se om det havde påvirket min livmoderhals så jeg var begyndt at åbne mig men lægen mente ikke det var nødvendigt.

Blev lidt forskrækket over at ende på den fødegang...sad bag et forhæng og hørte andre bag andre forhæng have ondt, få løsnet hinder osv.....pyyhhhh, godt jeg er hjemme igen!

5 kommentarer:

Som mig sagde ...

Uak - godt at I er ok begge to - eller det bliver du forhåbentlig snart. Må du tage medicin for det når du er gravid eller hvordan slipper man af med det igen? Kan godt forstå at en forsmag på fødegangen var lidt speciel!

Alphafeen sagde ...

jep høj dosis pencilin....skulle være helt ok ift baby...men syret at man ikke mærker mere til en så kraftig blærebet bare pga graviditetshormoner...

Maomis sagde ...

Puha, slem forskrækkelse. Godt du kom af sted og godt du kom hjem igen.

Majsen sagde ...

Det var da noget af første møde med en fødegang! Jeg har godt hørt om det med blærebetændelse og graviditet, idet min veninde faktisk gik i fødsel før tid pga. samme. Så det er ikke bare sådan for sjov. Godt at du nu får det du skal, så du kan gå alle 40 uger (forhåbentlig ikke længere. Det ønsker vist ingen).

Kram

P.S. - jeg jagter lidt min svigerinde mht. ham i Horsens, men hun er ikke nem at få fat i. Bare så du ikke tror at det er glemt.

Alphafeen sagde ...

Maomis: JA!!

Majsen: 38-39 er nu også ok ;), og heltok m ham i Horsens.