mandag den 19. maj 2008

Ny titel!




Fra nu af bør jeg retteligt tiltales for frk. kolonihavejer!

Overdragelse og lejekontrakt er underskrevet og kontoen (dvs banken) lænset for 160.000kr. De to mandelige kæmpenisser fra bestyrelsen var en historie i sig selv: halv døve, halv blinde og MEGET langsomme...ikke underligt at jeg har ventet siden februar på den have!

Magnoliatræet er desværre afblomstret, fik lige et billeder af de sidste to blomster men så må jeg glæde mig til ddet springer ud næste år! (billedet øverst)

Tror ikke helt jeg har fattet det endnu...kan ikke huske hvor længe jeg har ønsket mig en kolonihave og jeg har altid været meget glad for planter og jord...først derhjemme på børneværelset, senere i div baggårde i henholdsvis Århus C og her på Nørrebro...og nu kan jeg sgu gå amok i min egen lille have i Ballerup!

Min krop, især mave og lænd er helt bombet efter 5 timer derude, havde virkelig svært ved at stoppe :) Der fulgte den vildeste næsten nye kæmpemotor græsslåmaskine med....og en hel have dækket af 1/2 m høje mælkebøtter! Jeg må have set sjov ud, drønene rundt med det vilde bæste af en superklipper der pløjede sig igennem det HELE og mig hængende efter med kæmpe mave :) Haven er som sagt et vildnis, den forrige ejer har ikke brugt den over et år. Da hun købte haven havde haven lige vundet præmie for sit udseende, desværre havde de ingen billeder af den fra dengang.

Jeg har sgu fået en kolonihave, hold op hvor er jeg glad! (modtog to gode "tegn" derude (nu kommer jeg måske i nogens øjne til at virke lidt sær ;)) en fjer (ja altså en tabt fjer fra en fugl...har så længe jeg kan huske haft fjer som et godt tegn). Og da jeg vendte en gammel kop der fuglte med haven hed stellet "Jomsborg"...det samme navn som min elskede eksvinterbadeklub i Århus!!!)
TAK!

9 kommentarer:

Majsen sagde ...

Den blir go til jer den lille oase. Havehandsker på vej til dig.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

nej hvor superlækkert.....og magnolietræ, pyt,pyt som du jo skriver mht. afblomstringen for det kommer bare så smukt igen næste forår...fjer er altid gode tegn og Jomsborg har jeg hørt om, min søde søster bor i Århus og har og er måske stadig medlem af vinterbadeklubben ved den permanente, iøvrigt smukt bølgebillede du har på siden af din blog derfra......har også været med i oktober for efterhånden en del år sidenog så superhyggeligt at sidde i sauna ovre på mændendes afdeling..begge køn på sammen tid...juhuu, hvor var det hyggeligt...

Anonym sagde ...

TILLYKKE!! Hvor er det dejligt at det endelig gik i orden, jeg ved hvor meget du har længtes efter den have. Pas nu på du ikke over anstrenger dig i din iver efter at få grønne fingre. Jeg kommer gerne forbi med rebozoen igen, men der er nu grænser for hvad den kan udrette, hihi :-) Håber I alle har det godt, hils Casper, og vi ses den 9/6. Knus Hanne

Alphafeen sagde ...

Majsen: ja det gør! det føles godt i maven :)

Anita: ja Jomsen er det hyggeligste sted i hele verden :) beggekøn og alle indkomstlag samlet om at nyde kulden, varmen og det nøgne samvær...ush hvor jeg savner det!

Hanne: jo tak, har allerede ligget skrot et par gage fordi jeg liiiige ville ordne lidt mere. Det er skisme hårdt det havearbejde :)
Så den kære rebozo kommer bare når den kan ;)
Og ja vi ses!

Maomis sagde ...

Masser af gode tegn. Dejligt. Elsker dem. I bliver simpelthen så overlykkelige for det lille stykke jord. Det er der vist ingen tvivl om. Har den et navn?

Anonym sagde ...

Det lyder helt fantastisk!!! :O)

Den vil jeg gerne se til sommer!

Tillykke!

Alphafeen sagde ...

Maomis: ja faktisk kom den for lang tid siden (processen startede allerede i jan/feb) til at hedde Lille My ...ja vi bevæger os vist i mumidalen med både hus og barn ;)

Kristin: du er mere end velkommen! Tak!!

Maomis sagde ...

Lilly My – hvor sødt! Hvad er det med Mumidalen? Er det også en Lille My du har i maven?

Alphafeen sagde ...

Maomis: Nej den i maven hedder MiniMumi (tror det er en dreng)...fordi kæresten altid har heddet Mumi :)
http://minimumisforunderligerejse.blogspot.com/