fredag den 25. september 2009

The great diaper battle...

Så vandt jeg sgu langt om længe blekampen...

Og jaja... man må vælge sine kampe med omhu, hvilket jeg også gjorde. Det betyder virkelig meget for mig, at det valg jeg har taget i forhold til kemi mod mit barns numse og ift miljøet bliver repekteret. Lige så vel som jeg repekterer at andre vælger anderledes...

Nå men tilbage til start. Da jeg skulle vælge institution til Fjord besøgte jeg en del steder og det første sted spurgte jeg om de var ok med hans stofbleer, hvilket de var. Så jeg holdt op med at spørge.

Så forelskede vi os i mini ajax og fik laaaaaangt om længe en plads til Fjord, startede og først efter næsten 2 uger fik vi at vide at de alligevel ikke ville bruge hans stofbleer selvom de ikke havde sagt noget til dem fra starten.

Så holdt jeg en times brandtale (det har jeg da egt vist fortalt....nå men...) som lederen på alle mulige måder var enig i og endte med at få 14 dages prøvetid. Disse forløb uden problemer men jeg fornemed godt at det egt ikke var reel prøvetid for lederen var besluttet på et nej...og det fik vi så. Ikke på grund af at nogen havde syntes det var besværligt, eller fordi embedslægen havde sagt nej ift hygiejnen men blot fordi de ikke ville særbehandle.

Herfra var kun en lægeerklæring mulighed. Og den kunne vi ikke få for vi havde jo sådan set aldrig prøvet papir (pånær 14 dage i usa med lidt eksem op ad ryggen)
Desværre viste det sig at Fjord ikke fungerer godt med pairsbleerne og har haft nogle forfærdelige anfald af rød rumpe som jeg aldrig aldrig har set i hele hans tid med stof. Og idag drog jeg så atter til lægen med div fotodokumentation og et par bleer og drog derfra med en lægeerklæring (+ fik næsten to mandelige læger med på stofbleerne :) den ene undrede sig meget over hvordan pokker jeg i det hele taget havde fundet på at bruge stofbleer...haha)

Bare pokkers synd for Fjord og hans numse at det skulle trækkes så vidt. Og så stopper det ikke her, jeg må i forældrebestyrelsen og ha ændret at der SKAL lægeerklæring til. Kan sgu ikke passe når det på ingen måde giver ekstra arbekde eller anderledes fremgangs måde i et bleskift. Og der er jo en stofblenumseunge mere på vej til januar ;)