onsdag den 27. januar 2010

Update fra Vesterbros mest blæsende gade

Kære Line og alle i andre....jeg LOVER der kommer maaaaaange billeder meget snart, det har bare været nogle meget kaotiske dage:

Lørdag: jeg føder (fødselsbeskrivelse kommer også lige om lidt!)

Søndag: Fjord fester hos farmor og farfar og vi lærer lillebror lidt bedre at kende. Han er ikke helt tilfreds med livet uden konstant flydende tilstrømning af føde og mælken ikke løbet til endnu. Vi må en tur på Hvidovre hospital fordi vi bliver ringet op at det blod jordemoderen har taget fra navlestrengen viser at lillebror er Rhes pos og da jeg er rhes neg har det betydning da jeg vil kunne danne antistoffer der kan få betydning for en senere graviditet (om end en sådan altså nok ikke kommer ;)) Så bebs i vintertøjet og afsted så jeg kunne få en indsprøjning i rumpetten.

Mandag: Lillebror er meget ked hele natten og der er gået 48 timer uden at der er kommet afføring ud af hans lille krop...heller ikke meconium. Casper har det oveni det hele ikke så godt men har ondt i hovede, mave og nakke. Vi kontakter vore jordemoder der sender os på hvidovre med det samme. Afsted igen. Som altid må mit katastrofeagtige hovede afspille den ene forfærdelige film efter den anden. Der er ikke noget at gøre, jeg er nød til at forberede mig på alt muligt for at kunne overskue situationen. Nå men heldigvis en godt kommunikerende ung børnelæge som undersøger den nederste del af lillebrors tarm for at sikre sig at der er passage, hvilket der er (hvilket jeg med et termometer havde undersøgt hjemme) Der skal komme afføring inden næste morgen ellers skal lillebror gennem større og ikke så behagelig undersøgelse med kontrastvædske osv. Desuden aftaler vi at vi skal give ham oget erstaning indtil mælken løber til fordi han er så stor og utilfreds. Det hjælper heldigvis på hans humør.

Senere på dagen kontakter jeg vores fantastiske husheks på nørrebro som er jordemoder/kraniosakralterapeut/zoneterapeut og det var åbenbart hvad der skulle til for plop lillebrors tarm var igang :)

hmmm tirsdag...det ER da onsdag idag....hmmmm der må ha været en forholdvis fredelig dag ind imellem æææhhhh
Nå mn idag onsdag har vi igen haft en lidt heftig nat hvor lillebror først sov v 3-4 tiden og kun ville sove halvt siddende. Fjord er i vuggestue, vi og lillebror får sovet indtil Caspers telefon ringer ved halv tolv tiden...Fjord har væltet en tallerken og er selv faldet af stolen med ansigtet ned i den smadrede tallerken. Fuck, alt stoppede bare inde i mig...Casper afsted efter Fjord og videre på Hvidovre i en taxa med en lille slatten fjord med håndklæde om hovedet der hele tiden var ved at falde i søvn. Jeg stod med en grædens bebs og stadig ikke nok mælk og gik helt i koma. Det blev ikke bedre da Casper glemte sin mobil i taxaen så jeg ikke kunne kontakte dem. Heldigvis var der åbenbart mange flinke mennesker at låne telefoner af :) De kom til med det samme og Fjord blev på alle mulige måder tjekket igennem. Jeg fik heldigvis hjælp af svigerforældrene der kom og satte farmor af til at passe lillebror (snestorm så ville helst ikke ud og med bus med ham) mens farfar kørte mig på Hvidovre hvor Fjord heldigvis løb rundt og legede....

Han er limet i en flænge i panden har en 4-5andre småskrammer og ser ret så forslået ud, men han er ok. Blev derude på børneafdelingen til observation og kom hjem igen i eftermiddags. Pyyhhhh en kæmpe forskrækkelse lige oveni fødsel, babyblues osv....og gudskelov der ikke skete mere eller noget med fx hans øjne.

Nu sover Fjord i sin seng, lillebror snorker i en slynge på min mave, der er kølende hvidkål på mine ømme brystvorter og JA TAK nu vil jeg gerne ha lidt barsels ro!!

11 kommentarer:

Jeanette sagde ...

Puha en hård start. Men du aner ikke hvor lettet jeg er over at høre at de tog lillebrors manglende afføring så alvorligt. De har alligevel lært noget af Irma. Jeg bliver helt rørt!

Håber at du får lidt ro på nu, så mælken kan løbe i stride strømme til den store/lille sultne mand!

Sikke en forskrækkelse for Fjord barnet. Godt at han er oppe og løbe så hurtigt. Supermand!

Kram og god ammekarma fra mig

marianne sagde ...

hold da op sikke en start på tiden som 2 barns familie. Det kan vel kun blive roligere.

Vildt med den lille Fjords stunt, og pyhaa der ikke skete noget alvorligt. Jammen helledusseda, sikke da en uge du har haft.

Sender ammekarma, og rolige vibrationer

Maomis sagde ...

Puhh jeg bliver helt forpustet. Sikken en voldsom start for jer alle sammen. Håber der falder lidt mere ro over vandene, så der kan komme gang i mælken og ro på lillebror. Stakkels Fjord – men sådan er det vist at have drenge ... jeg er i hvert fald forberedt på lidt af hvert. Carl har allerede haft næseblod i en alder af 9 måneder efter et fald fra trappen.

Anonym sagde ...

sikken da en start... så må det da være overstået... krydser vi fingre for... dem der da ikke gør ondt, for astrid fik fingrene i klemme i bildøren i morges... og jeg lover dig, at det bliver bedre med alderen, når man kan tale med dem om deres smerte... det syntes jeg næsten var det værste med små børn, at man ikke vidste hvor ondt, og hvordan de havde det... det giver altså bål og brand til bekymring...

så vi sender også lidt roligt englestøv afsted...

Anne og Astrid

Unknown sagde ...

Hvor har det været nogle forfærdelige dage at komme igennem for jer,det er intet under at du har været ude i tovene af bekymring,jeg håber at alt må gå godt fremover. Kærligst olde.

anne sagde ...

Altså - hold da helt op... Jeg bliver helt forpustet af alle jeres oplevelser, som I dog har været bekrymrede, nu vil jeg så ønske jer en dejlig barselsro. Knus fra faster Anne.

mor/URL sagde ...

Ja så kan jeg da også forstå hvorfor jeg ikke har fået en lille sms, i skal jo snart have klippekort til Hospitalet. Stakkels jer, håber og ønsker jer ro på og en afslappet weekend Mange knus fra os begge to.

mor/URL sagde ...

Ja så kan jeg da også forstå hvorfor jeg ikke har fået en lille sms, i skal jo snart have klippekort til Hospitalet. Stakkels jer, håber og ønsker jer ro på og en afslappet weekend Mange knus fra os begge to.

mor/URL sagde ...

Ja så kan jeg da også forstå hvorfor jeg ikke har fået en lille sms, i skal jo snart have klippekort til Hospitalet. Stakkels jer, håber og ønsker jer ro på og en afslappet weekend Mange knus fra os begge to.

mor/URL sagde ...

Undskyld ved ikke lige hvad der sker 1111kan ik komme herfra :-)

Alphafeen sagde ...

Jeanette: Vi havde Irma med på hospi...jeg tænkte kun, men min kæreste endte faktisk med at fortælle lægen om hende...