mandag den 4. januar 2010

37+6

Så fik jeg hjemmebesøg af jordemoderen fordi jeg skal føde herhjemme som jeg gjorde med Fjord.

Alt så fint ud, alle mine lækre gener er som altid helt normale og lillebror havde det fint, blev skønnet til ca 3200g så han ender nok på Fjords ca 3600g.

Hun mente desuden at jeg kunne væbne mig med tålmod og nok ville gå over som sidste gang (dengang 5 dage over tid) Så han kommer nok først sidst i Januar. Jeg havde somehow fået mig selv bildt ind at han nok kom her lige omkring nytår så må lige forsøge en mindre mental omstilling så jeg ikke går helt amok over venten. Har sådan set heller ikke tingene klar såååå.... jeg ser frem til en måneds tid mere som stønnende hvalros med ondt overalt....eller næsten ;)

Hvis jeg går over tid ville hun efter et par dage sende mig på hvidovre til ctg så de er helt sikre på at moderkagen stadig fungerer optimalt og lillebror trives, da Fjord var helt udtørret da han kom ud 5 dage over tid. Så skal jeg vist bare lige have styr på det praktiske og måske have en lille vandmand istedet for en stenbuk :)

(hvis nogen skulle være astrologi vidende kan jeg oplyse at den lille familie so far består af Løve, vædder og Fjordkrebsen...)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

hvis du føder den 19. januar på min fødselsdag, så bliver det en halvt af hver, for det er skæringsdatoen. Og nogle år, fx mit fødselsår, skifter det fra stenbuk til vandmand midt på dagen, så man astroligisk er lige meget af hvert... så knib sammen 15 dage endnu...

kram
Anne

Anonym sagde ...

Er dit kamera gået i stykker? førhen tog du en masse billeder og de er savnet:-)

Heidi sagde ...

uha uha, Det er jo lige om lidt snart at det er... Ønsker dig den smukkeste hjemmefødsel :)Tænk sig at du er utålmodig ;) Jeg har ca. 8 uger igen og er ved at få stress :) Lene (JSLENE) kaldte det "hormonelt jetlag", det rammer vist meget godt :)PS. Fjord bliver da bare SÅ stor og lækker - stadig et godt match til min blomst :)