torsdag den 15. oktober 2009

26+2 - jordemoderbesøg

Så var jeg atter ved jordemoder og alt så fint ud...dejligt :)
Lillebror hyggede sig med hovedet nedad og var for en gangs skyld vågen først på dagen...han plejer ellers mest at være aktiv når jeg er ved at være meget træt om aftenen. Godt jeg har en aftenfrisk kæreste for Fjord og mig går tidligt i seng :)

Han vejede ca et kg. Tiden går mega hurtigt!!

...og jeg lover at tage mavebilleder inden weekenden er ovre...

By the way: Hjemmefødselsordningen er jo blevet sparet væk, den er sat til at stoppe 1 februar 2010. Det er helt gak da en hjemmefødsel er langt billigere end en hospitalsfødsel. Alene at få redt en seng op koster 1500kr og selve fødselen vist 20.000kr eller mere. En hjemmefødsel koster en jordemoder timeløn.

Derudover har det statistisk vist sig at alle de hospitalsfødsler som hjemmefødselsjordemødrene har ved siden af hjemmefødslerne under "kend din jordemoder" ordningen som altså lukkes ned også kkræver langt færre indgreb/tar kortere tid osv dvs at de også er billigere end de alm hospitalsfødsler hvor man ikke kender sin jordemoder på forhånd...

Jeg er selvfølgelig harm over denne nedskæring...andre steder i landet kæmper for at få denne ordning og så blir den sku bare nedlagt pga økonomi udregnet på den forkerte måde (hospitalet får nemlig ikke penge ind på en hjemmefødsel) så jeg har lyst til at gøre noget.
Der skal klages til hvidovres ledelse og? Har du lyst til også at sende en klage el andre ideer så giv lyd!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kan man samle underskrifter som da I kæmpede for Fjords navn... Evt. over Facebook... Synes også det er strengt! Og ærgeligt!

Line sagde ...

Shit det er løgn???
Hvad gør du så med fødslen?
Godt jeg aldrig mere skal føde, det er jo helt ude i skoven det der!

Anonym sagde ...

Det er jo helt forfærdeligt! Jeg havde en superfødsel under kendt jordemoder-ordningen og er sikker på, det gik så nemt fordi jeg havde fået sat ord på mine forventninger og bekymringer under rolige former i konsultationerne. Er med på at skrive under på brev til ledelsen på Hvidovre, på FB eller et andet sted. Den ordning skal udbredes, ikke nedlægges!!!
Kristiane

Alphafeen sagde ...

Kristin, ja facebook var nok en god ide...

Line: ordningen stopper 1 feb, jeg har termin 19 jan

Kristiane: jeg prøver at få lavet en klage der kan skrives under på! Og ja den skal nemlig ikke andet end udbredes!!