mandag den 22. juni 2009

Alphafeen - nu på amerikansk ;)

Så er vi nået til Portland, Oregon...uden bagage og klapvogn (som ingen helt ved hvor er...)

Og det kan ikke anbefales at flyve med Delta airlines...de havde glemt maden til Fjord og gav os andre så lidt mad i de 11 timer vi fløj fra Amsterdam at selv min gravide madlede lidende krop sultede, hvilket reulterede i at jeg kom til at græde da de endelig kom med mad og det var et lille sært stykke pizza med uhyggeligt meget ost som min krop efter 2 bidder nægtede at indtage. De præsterede også at servere en snack til svigerfar i form af en pose nødder hvor der kun var en (vi taler EN peanut) i...

Yes yes hormones all over!

Nå men vel fremme ved Caspers bror og familie hvoraf jeg kun har mødt de to ældste børn før...ro på, faet sovet, spist og Fjord hygger med fætter Josh, kusine Annike and Ash, onkel Jesper og tante Kianna...og han RÅnyder opmærksomheden.

Er der andet at gøre end at råshoppe organic shampoo, babygoods osv på deltaairlines regning??

8 kommentarer:

fasterfis sagde ...

uh det lyder da ikke som en rar tur! godt at høre at kunne slappe af da i kom frem!
hvordan kan du shoppe på deres regning???? uanset hvad lyder shoppetur godt :)

marianne sagde ...

JEG HADER DELTA.

Nåh men til gengæld
elsker jeg
Portland. Sådan en usædvanlig Amerikansk by, fuld af hipsters og vintage og fantastisk offentlig transport, og kaffe barer, og biografer hvor man kan tage pizza og øl med ind i salen, og sidde i gamle bløde stole, minder mig altid om øst for paradis i århus, men på en måde lidt federe. Og en by med minimal urban sprawl, fordi de faktisk går op i byplanlægning og menneskers trivsel. Ja det er det der er det usædvanlige. Og gode øko ting, og nåh ja så er sønnen født der med udsigt over cascades. Så undskyld hvis jeg bliver lidt sentimentalsk.


Synes Oregon generelt er en super stat. Så nyd turen. Ved manden her, savner hjemstavnen.

Alphafeen sagde ...

Marianne (hvem mon du er :)) smid endelig adrpå fede økobikse og vintage hvis du kan dem endnu :)

og åhhhh øst for paradis er min hometown yndlings :)...og der var en alder hvor jeg boede på "den sidste" hver week :)

Alphafeen sagde ...

Pille: de skal give en penge når de ikke får ens bagage frem...men har jo intet tøj, shampoo osv...

fasterfis sagde ...

aaah! ja jeg kommer vist ik nok rundt i verden til ar vide den slags! håber det snart dukker op! jeg ville vrkeligt hade at miste mine ting! som i panik agtigt!

Som mig sagde ...

Det lyder lidt som et skræk-scenarie - men derimod lyder Portland-beskrivelsen (i kommentaren) og Deltas kontokort helt fantastisk:)
Håber, at I får en dejlig ferie!! Og skønt at Fjord hygger med fætre og kusiner!

marianne sagde ...

Lidt sen til at svare. Altså jeg var ret glad for whole foods supermarked i down town portland, mest fordi det lå så centralt, og så har de bare rigtig mange øko ting. Men synes generelt Portland har mange små fine design butikker o.l. Ellers, så har i sikkert været i powells gigantiske bookstore. Jeg elsker det sted.
Og så synes jeg altid jamison square vand område hvor ungerne rendte rundt og plaskede så så hyggeligt ud. Hawthorne boulevard er et rigtigt hipster vesterbro agtigt sted. Og der ligger bagdad theater, som er en fin gammel biograf med øl og pizza. Uh husker en fantastisk sommeaften hvor jeg sad nyforelsket og så Moulin rouge der.

marianne sagde ...

http://www.shopvintageportland.com/

Nu er det ved at være 2 år siden jeg sidst var i Portland, men her er i hvert fald en god hjemmeside til at hjælpe med vintage køb.
Portland er en super by at vintage shoppe i.