torsdag den 1. januar 2009

Farvel 2008

Jeg forlader ikke 2008 med længsel, på nogle punkter er det rart at det år er ovre og et nyt kommet.

Min far døde, jeg var meget syg under graviditet og kæresten lå ned i 2 mdr pga diskusprolaps. Lejligheden på vesterbro har vi stadig ikke fået (oprindeligt Maj 08) osv osv

På den anden vægtskål vejer Fjords komme selvfølgelig tungt og smukt. Det lille skøre væsens indtog i mit liv har været noget af en omvæltning og jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg synes at mothering er nemt. Men det ER blevet nemmere. Og han er blevet så meget større.

Her er han 2 dage gammel:


Og her er han 5 1/2 måned igår nytårsaften i natdragt og festhat:


Aftenen blev fejret i Haderslev med 3 andre baby/børne familier og holy cow det var en ny oplevelse :) det var ikke mange gange alle vi voksne sad ved bordet på samme tid og middagen strakte sig over mange mange timer og var mere eller mindre kold (mere el mindre med vilje) (og jeg nævner intet om sovsen honey).

Børnene vågnede, vækkede hinanden eller nægtede helt at sove og hver gang noget skrattede for alle til deres babyalarm for at se om det omvendte lotteri var vundet og en ny omgang putning kunne sættes igang.



Jeg nåede aldrig at skifte tøj, havde gylp på den ene skulder fra start til slutog glædede mig seriøst til at passere 24...ikke for at feste men for at kunne komme i seng! :)

Sådan er det nu, alt er som det skal være og det var dejligt at forlade 2008 med dejlige mennesker i samme båd!

Jeg har lavet mit bundt med ønsker for 2009. Jeg fik de fleste opfyldt i 2008, det tror jeg også jeg gør i år!

~ Ønsker jer alle et smukt nærværende udviklende år!

7 kommentarer:

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

også godt 2009 til dig.....

Maomis sagde ...

Øj, hvor han lækker ham den lille Fjord med natdragt og festhat. Slet ikke til at stå for. Jeg har det som dig – har intet imod at forlade 2008. Jeg har slet ikke kunne vente til det blev 2009. Det er det nu og det skal nok blive godt. Rigtig godt nytår Alpafe! :-)

Anonym sagde ...

Hæ hæ, jeg sidder her med et stort smil på over din nytårsberetning :) Det er ikke meget man sidder ned, når der er børn på spil, men i år var det ikke længere mig med gylp på skulderen, hæ. Rigtigt godt nytår til Jer alle 3, og tak igen for julekortet - et smil kan aldrig gives for tit, heller ikke et kram. Så kram herfra, og jeg glæder mig til at du åbner dit lykkebundt og øser held og glæde ud over din familie i 2009. Hanne

Anonym sagde ...

Glædeligt 2009 til dig og din lille familie søde!
Jeg tror på, at dette år bringer super gode ting med sig!
Stort nytårs-knus fra mig!

anne sagde ...

Det har været et blandet år for jer, men guldklumpen er så skøn, så man glemmer alt. Håber I får et bragende godt nytår med godt helbred og dejlig baby pludder :)

Anonym sagde ...

Ja det har været et omvæltningsår for jer.
Sikke en guldklump i har fået lavet, det er da bare så godt. Så det sørgelige må glemmes, som min far sagde - slægt skal følge slægters gang - jo ældre man bliver jo mere sandt føler man, det er - og allerede sidste år havde jeg en klump i halsen, da vi sang den omkring træet - sådan er livet, man skal huske at nyde hver eneste dag også selv de sure og trælse !!!!

fasterfis sagde ...

åh, se nu der, nu charmede han moster igen, den lille festhat spirrevip!
men som du også har givet mig ret i på min blog(som du vist er den eneste læser på for tiden ;) ),så kan det nye år kun blive godt. synes vi fortjener det. De første 3 dage her tegner allerede godt! go ´09, go ´09, go ´09..