mandag den 29. oktober 2007

JUUUUUL!


Læste et "glæder mig til jul" blogindslag på min kusines blog og blev helt glad...jeg ER ikke den eneste der begynder at mærke julden spire frem i maven! Jeg prøvede for et par uger siden at forklere nogen venner om følelsen af at få et gip af julestemning i maven, de forstod ikke rigtigt hvad jeg mente. Det gør kusinen sikkert :). Glæder mig til Bing Crosby og hans nasale kor der synger julesager, Bachs jule cantater (som man heldigvis kan snige sig til at høre hele året da de ikke lyder juleagtige) og min elskede naxos cd med danske julesalmer...hver fanden kan høre en rode så jeg skyde og dejlig er jorden uden at væske en smule i øjenkrogen?? Jule kager...øko marcipanen og de andre julegodters kommen nede i helsekostbutikken, julepynt, mørke, gløgg, æbleskiver, småkager, juledekorationer, julekalendere der skal passes (overvejer at købe en Lindt chokoloade kaldender til mig selv....så får jeg da i hvert fald en ;))osv osv. Desværre rejser min kæreste væk fra 17-27 december da hans familie holder jul i USA hvor hans bror bor. Laaaaang tid. Med al denne juleglæde og dejlig stemning skal lige tilføjes som krydderi at jeg også ofte blir lidt familiedeprim under selvsamme højtid :)
Mnnnnnnnn

3 kommentarer:

Hvad? sagde ...

He he - der fik jeg lige nogle fif til flere jule melodier som jeg kan generere kæresten med! Og selv svælge mig i! Nej, det er ikke alle der forstår det der med julen... Trist at du må undvære Kasper! Især når du nu har din familie nedturs tendens. Kan godt følge dig - men det er for tidligt at begynde at tænke på den nu... Den træder som regel først ind når vi nærmer os d.24. - ej??

Anonym sagde ...

nemlig! så må nyde det indtil!! :)

Anonym sagde ...

Hej Søde :O)

Jeg er også en lille "jule-gris", elsker december mere end noget andet, og håber vildt på at skulle opleve tivoli i i julestemning i år!
Jeg elsker alle de små lys i mørket, gran duft, nisser, juleslik, hygge med sterinlys og at det er ok at "sofa-tæppe-hygge"!

Og så elsker jeg at ha' juletræ!!! For mig er det det mest hyggelige og jule agtige overhovedet! Det lys det kaster i stuen en mørk morgen eller om aftenen er bare ultra-hygge!
Hvis jeg springer over i år er det første gang siden jeg flyttede hjemme fra ;O)
Men det fylder jo en halv stue, forsøger mig måske med et lille et i år :O)

Glade, dejlige jul!!!